joi, noiembrie 20, 2008
tu ce masina ai? editia 15
David Dunbar Buick nu prea le avea cu scoala si a renuntat de tot la ea, dedicandu-se unei pasiuni mai vechi, motoarele. A fondat Buick Motor Company impreuna cu William "Billy" Durant, in 1906. Durant a avut alte intentii insa si l-a scos pe Buick din afacere, dandu-i 100.000 $. In mod ironic, si Durant a murit sarac dupa ce General Motors, companie pe care o fondase, nu i-a acordat nici macar o pensie modesta.
sursa: www.yuppy.ro
tu ce masina ai? editia 14
Marca suedeza SAAB isi are originile in aer. La inceput a fost Svenska Aeroplan Aktiebolaget, o companie producatoare de avioane. Dupa Al Doilea Razboi Mondial, SAAB a dorit sa-si diversifice afacerea si sa intre in industria constructoare de masini, asa cum si alte companii aeronautice facusera. Logo-ul are un animal cu trup de leu si cap de vultur, care a apartinut companiei Vadis-Scania, producatoare de camioane. Aceasta a fuzionat cu Saab, urmand sa faca masini impreuna.
sursa: www.yuppy.ro
tu ce masina ai? editia 13
tu ce masina ai? editia 12
tu ce masina ai? editia 11
Mitsubishi are in spate o lunga istorie a familiei Isawaki. In 1868, Yataro Iwasaki a cumparat Tsukumo Shokai, pe care a denumit-o Mitsubishi in 1873. Grupul Mitsubishi cuprinde si Mitsubishi Motors. Mitsubishi vine de la mitsu=trei si bishi=romb. Cu toate acestea, fondatorii au vrut ca lumea sa stie de trei diamante si nu de trei romburi.
sursa: www.yuppy.ro
tu ce masina ai? editia 10
tu ce masina ai? editia 9
In 1920, a aparut Toyo Cork Kogyo Co. in Hiroshima. Aici se produceau unelte pentru Primul Razboi Mondial. In 1927, Jujiro Matsuda a venit la conducere si fabrica a inceput sa contruiasca piese, camioane si apoi masini. Nu se stie exact daca numele de 'Mazda' provine de la zeul Ahura Mazda sau de la o pronuntie stalcita a numelui Matsuda.
sursa: www.yuppy.ro
tu ce masina ai? editia 8
Henry Ford nu prea a avut succes cu masinile. A infiintat trei companii si abia a treia a rezistat, cu chiu cu vai, pe piata. In 1902 a aparut Ford & Malcomson, insa vanzarile erau destul de slabe si Ford nu-si putea plati datoriile. Cu greu, investitorii au reusit sa-i convinga pe fratii Dodge sa ajute compania si astfel Ford & Malcomson s-a stabilizat. Fratii Dodge au parasit in scurt timp compania pentru a-si infiinta propria firma. Dodge.
sursa: www.yuppy.ro
tu ce masina ai? editia 7
Prin 1913, Karl Friedrich Rapp si Gustav Otto au pus bazele unor companii de aeronautica care mai tarziu au fuzionat in Bayerische Motoren Werke AG. In realitate, cei doi mentionati mai sus au avut putin de-a face cu industria constructoare de masini. Josef Popp, Max Friz si Camillo Castiglioni au fost cei implicati cu adevarat in tot ceea ce a insemnat BMW ca si firma producatoare de autovehicule.
sursa: www.yuppy.ro
tu ce masina ai? editia 6
La baza Mercedes-Benz au stat doua companii: Daimler-Motored-Gesellschaft si Benz & Cie. Germania era in criza in Primul Razboi Mondial si cele doua companii au fuzionat in 1926, formand Daimler-Benz. Oamenii din spatele acestei companii erau Gottlieb Daimler, Wilhelm Maybach si Karl Benz. Se pare ca un european instarit (Emil Jellinek) a vorbit cu Maybach sa-i produca o masina impresionanta, cu un anume motor dorit de Jellinek. Masina a fost numita Mercedes, dupa numele fetei de 10 ani a lui Jellinek. Cat despre logo, el reprezinta ambitia Daimler de a construi vehicule pentru sol, aer si apa (trei sageti).
sursa: www.yuppy.ro
tu ce masina ai? editia 5
tu ce masina ai? editia 4
Hitler si-a dorit mult o masina ieftina si buna pentru poporul sau. In 1934, cancelarul s-a intalnit cu Ferdinand Porsche si au pus totul la punct. Adolf Hitler vroia o masina cu un top speed de 100 km/h, capabila sa transporte doi adulti si trei copii. De fapt, Hitler vroia o masina buna sa transporte trei adulti, o mitraliera si multa munitie..Dupa incetarea razboiului si infrangerea Germaniei, britanicii au luat controlul asupra Volkswagenwerk GmbH si au scos modelul Beetle. Dupa lungi dispute cu Franta si Italia, Marea Britanie a lasat VolksWagen pe mana nemtilor. Logo-ul VW a fost facut de catre Franz Xavier Reimspiess, un angajat Porsche.
sursa: www.yuppy.ro
tu ce masina ai? editia 3
Audi are o poveste interesanta. Inginerul german August Horch si-a dorit propria companie si a fondat A. Horch & Cie in 1899. Dupa probleme serioase cu partenerii de afaceri, Horch a fost dat in judecata, i s-a interzis sa utilizeze numele 'Horch' si s-a vazut nevoit sa caute un alt nume. In casa noului partener Franz Fikentscher, August l-a auzit pe fiul lui Franz repetand la limba latina: 'audiatur et altera pars'. Asa le-a venit ideea cu Audi. In 1910 a aparut Audiwerke GmbH. In 1932, Audi, Horch, DKW si Wanderer au fuzionat formand Audi Union. Din 1985, a ramas numai Audi.
sursa: www.yuppy.ro
tu ce masina ai? editia 2
Istoria Alfa Romeo incepe in 1910, cand Cavaliere Ugo Stella a colaborat cu o companie franceza (Darracq) pentru a produce un automobil sport destinat pietei din Italia. Parteneriatul s-a incheiat prematur insa si Stella a redenumit fabrica sa in Anonima Lombarda Fabbrica Automobili sau A.L.F.A. Mai tarziu, in 1916, Nicola Romeo a cumparat compania si a inceput sa produca munitie pentru Primul Razboi Mondial. Dupa sfarsitul razboiului, fabrica a trecut la productia de autovehicule si a luat numele Alfa Romeo.
sursa: www.yuppy.ro
tu ce masina ai?
Evolutia logo-urilor auto
Istoria Peugeot incepe in 1812, cand fratii Jean-Pierre si Jean-Frederic Peugeot au inceput sa produca piese din metal. Mai tarziu, in 1889, Armand Peugeot a construit o masina dotata cu un motor cu aburi, dupa ce Peugeot devenise celebra in toata Franta pentru bicicletele sale. 'Leul' a fost desenat de catre bijutierul Justin Blazer in 1847, inspirandu-se din steagul Region Franche-Comte.
sursa: www.yuppy.ro
Abonați-vă la:
Postări (Atom)